Gunnar Elmgren skrev:Välkommen tillbaka!
Kan inte särskilt mycket om R1150RT, men såvitt jag kan förstå är ABS-systemet i grunden samma som Du hade på K1200RS:en. För att inte skrämmas för mycket, så verkar inte R-maskinerna ha rykte om sig att dras med ABS-problem, så någon skillnad är det säkert - eller så är R-modellernas ägare mer benägna att sköta sina bromsvätskebyten.
Grattis hur som helst till en fin hoj, hoppas Du får många sköna mil och upplevelser på den!
Tack Gunnar. Hoppas din K12GT fann sin rätte ägare som tar väl hand om den. Nyss hemkommen från en skön 25-milarunda. Försökte hälsa på Gösser, men ingen verkade vara hemma där.
R115o har ju inte lika mycket kraft som K12 har. Men det är ju inte kraften som gör det. Körningen var............"annorlunda" med R1150 än K12. Känns som jag får vänja mig vid (O-) ljudet fråm Boxergången. Sålänge motorn inte ansträngdes gick det bra. Men gasade man på, kändes och hördes det rejält - i min mening. Om det var en angenäm upplevelse eller inte, har jag inte kommit fram till....än. Mem vi får se hur det blir och går framöver.
Tyckte mig känna en del blickar på mig, när jag kom farandes. Eller var det för "oljudets" skull? I vilket fall som helst, ska boxern ha ett visst övertag - om man ser till bränsleförbrukningen, vad jag hört. Ska bli intressant att följa.
@Marie: Kanske stämmer att det mest är "äldre" förmågor som håller hårt i R-serien, medan vi andra föredrar K-serien. Men betyder det att jag måste sålla mig till entusiasterna nu?
Åas är service A och O, vilket fordon och maskin man än har.